Followers ...Thank you very much :)

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog saya. sila tinggalkan jejak anda untuk memudahkan saya berkunjung ke blog anda pula :) . Blog ini tujuan utamanya untuk mempromosikan kek-kek buatan tanganku sendiri :),berkongsi cerita dan juga resepi-resepi kegemaranku.

Kepada yang ingin membuat tempahan sila hubungi nombor berikut 0149523772 . Tempahan hendaklah dibuat sekurang-kurangnya 2hari sebelum tarikh penghantaran atau ambil.

KEK COKLAT MOIST RM1.50 SEPOTONG ADA DI SINI

UMS Kolej Kediaman E (Gerai Selera Desa)
UMS Kolej Kediaman E (Koperasi ACME)

Monday, October 4, 2010

Trip to sanaa Ranau :)


Pada 26hb yang lepas bersamaan dengan hari ahad kami sekeluarga telah pergi bersiar2 ke daerah Ranau. Bertolak daripada rumah lebih kurang jam 8.30 pagi. Sampai di pekan Ranau lebih kurang 9.30 pagi dekat2 jam 10 pagi. Lokasi yang pertama kami kunjungi ialah Kg.Luanti Ranau. Ada apa di kg ni? klu bagi org2 sabah aku rasa dorg semua sudah tahu ada apa di sana tapi bg yg belum tahu ada apa d sana ,ini aku mau bg tahu lah ni :) hehehe jgn mareee. Di kg ni ada FISH SPA .. alaaa yg mcm ada di mall2 tu tapi ikan yg ada di fish spa d mall2 tu kecik2..klu di Kg Luanti ni ,ikan2 nya besar2 dan jinak2 belaka berenang-renang di sungai yg jernih dan sejuk dengan pokok yg menghijau..bagi sesiapa yg mempunyai tapak kaki atau tumit yg pecah2 tu bersedialah untuk di serang oleh ikan2 pelian ini..banyak geli daripada sakit :) macam di serang oleh ikan pirana tapi klu ikan pirana memang habislah kaki tinggal tulang heheh.. jgn risau ikan2nya jinak2 belaka..tapi memang menggelikan :) ..eeeeee gelinya ..orang yg paling bising @kecoh time ni semestinya anakku airen :).. opps lupa mo bg tahu klu teringin mau masuk tpt ni bayar RM5 seorg sahaja.



Ikan2 pelian yg sedang berenang2 di kaki,besar kan? tipah tak tipu :)

Lokasi kedua yang kami kunjungi Air Panas Poring..klu pi ranau mesti pegi tpt ni...mau merasa mandi air panas semulajadi..nasihat aku klu mau pi poring janganlah pegi time cuti sekolah, cuti umum atau hujung minggu ...sebab time2 tu org yg dtg pi mandi di sini punyalah ramai mcm ada tamu pula..



Lokasi terakhir semestinya Kinabalu Park Kundasang Ranau..tiket masuk yg dibeli di poring tadi jg dibuang bole diguna balik untuk masuk ke sini jimatttt.. :) kami terus ke Timpohon Gate bukan mau pi naik gunung..saja jalan2 tengok kabus di kaki gunung kinabalu :).. timpohon gate merupakan tempat permulaan untuk menaiki gunung kinabalu.

Timpohon Gate

Candid pic pendaki yg bru turun dri gunung..jgn dia minta royalti sudaa :)




Sekian dan terima kasih :)






































































































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...