Followers ...Thank you very much :)

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog saya. sila tinggalkan jejak anda untuk memudahkan saya berkunjung ke blog anda pula :) . Blog ini tujuan utamanya untuk mempromosikan kek-kek buatan tanganku sendiri :),berkongsi cerita dan juga resepi-resepi kegemaranku.

Kepada yang ingin membuat tempahan sila hubungi nombor berikut 0149523772 . Tempahan hendaklah dibuat sekurang-kurangnya 2hari sebelum tarikh penghantaran atau ambil.

KEK COKLAT MOIST RM1.50 SEPOTONG ADA DI SINI

UMS Kolej Kediaman E (Gerai Selera Desa)
UMS Kolej Kediaman E (Koperasi ACME)

Tuesday, May 3, 2011

TART TELUR OOOooo TART TELUR PERCUBAAN 1

Salam ..salam 1 Malaysia untuk semua yang sudi membaca entri ku ini.. hari ini aku ingin berkongsi pengalaman membuat tart telur. Aku sudah cuba buat tart telur ni sebanyak 2 kali. Kali pertama aku buat GAGAL :( . Sebab-sebab kegagalan aku adalah seperti berikut hehehe memandai-mandai ubah resepi yang diberikan. Resepi tu suruh guna telur gred B aku bantai guna telur gred A (sebab telur ni ja ada d rumah masa tu), butter pula, resepi tu suruh guna 250 gram aku pi bantai guna lebihan butter dalam peti sejuk yang tinggal 200 gram ja , hehehe bukan itu saja aku kurangkan tepung gandum daripada 500 gram ke 450 gram ja, aku kurangkan tepung sebab butter aku kurang, tapi aku tidak pula terfikir telur aku yang terlebih sudah :( ... hasilnya aku dapat doh yang lembik dan sangat-sangat susah mau di letak dlm acuan tart tapi aku teruskan juga membakar heheh (mana tahu ada kebarangkalian tart telur tu jadi) ..keputusannya tart yang aku masak tu... masak lah jugak tapiiiiii .. Gagal hehehe pastrinya tidak masak rata dan tidak rapuh kesimpulannya gagal lah bah ..tapiii filling tart telur menjadilah pula cuma mau di kurang kan gula sikit ... oklah aku akan sambung balik pasal tart telur ni di entri akan datang :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...